czwartek, Grudzień 14

Long tail lepszą opcją?

Konkurencja w pozycjonowaniu stron jest z każdym rokiem silniejsza. Globalna cyfryzacja sprawia, że właściciele firm są coraz bardziej świadomi, a to generuje większa konkurencyjność. Wszelkie dane pokazują, że krótkie frazy kluczowe tracą na wartości, a większego znaczenia nabierają frazy long tail. Użytkownicy coraz częściej posługują się długim ogonem, ponieważ wpisywanie w wyszukiwarkę ogólnych fraz nie sprawdza się. Zapytania jedno lub dwuczłonowe nie spełniają już oczekiwań klientów, którzy chcą otrzymywać wartościowe treści i konkretne produkty.

Obecnie coraz trudniej jest znaleźć informacje, które nas interesują i spełnią nasze oczekiwania. Z jakimś niszowym produktem nie powinniśmy mieć problemu, natomiast jeśli stron w danej tematyce jest kilkanaście tysięcy? To jest właśnie powód popularności coraz bardziej precyzyjnych zapytań.

Jeszcze pod koniec lat 90 – tych zdecydowana większość zapytań w wyszukiwarkach internetowych to sformułowania jednowyrazowe, a w 2009 roku wynosiły one już zaledwie 20%. Ilość zapytań wielowyrazowych stale rośnie, warto więc spróbować pozyskać ruch tą metodą, a nie prowadzić zawziętą i długą walkę z firmami, które pozycjonują się jedynie na bardzo popularne słowa kluczowe.

Użytkownicy cenią sobie wyniki wyszukiwania, w których otrzymują dokładnie to czego oczekują. Obecnie frazy jednowyrazowe generują 10% ruchu, minimalnie bardziej złożone 20%, a aż 70% należy do długiego ogona. Long tail pozwala na stworzenie o wiele więcej zestawień słownych, a to daje większe możliwości.

Długi ogon pozwala wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć konwersję, ponieważ będziemy bardziej dopasowani do oczekiwań klientów. Osoba, która interesuje się konkretną rzeczą lub usługą, to posłuży się również konkretniejszą frazą. Jeśli taka osoba trafiłaby na naszą stronę, jest większe prawdopodobieństwo, że dokona zakupu. Wpływa to również na współczynnik odrzuceń, ponieważ strona jest prezentowana przy bardziej sprecyzowanych zapytaniach, więc użytkownicy dłużej pozostają na stronie. Oczywiście wiele zależy też od naszej strony i czy mamy tam wartościową treść. Pod względem SEO, takie działanie przynosi oczekiwane skutki i jest z korzyścią dla obu stron.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie: Pozycjonowanie Bydgoszcz

Udostępnij: